יצאתי לטייל: בבית שמש

קובי פינקלר 1 Comment on יצאתי לטייל: בבית שמש

העיר בית שמש וסביבה, מציעה מגוון אפשרויות בילוי וטיול. גם מוזיאון לנפלאות הבריאה, מסעדות כשרות למהדרין, טיולי ג'יפים עם אוירה דתית ולמעלה בשמיים טיסה ליום אחד מעל נופי ארצנו

בית שמש • אילוסטרציה
16:40
30.04.24
איתי גדסי No Comments on סמוטריץ תוקף בחריפות: "השלכות העסקה יהיו הרות אסון"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קרוב לבית בין הזמנים / שמש ברמה

לבקר בבית שמש? מה כבר יש לעשות בה ובסביבותיה? כך עניתי בכל פעם שהיו מציעים לי לבוא לסייר, לבקר ולשהות בה. אז טעיתי. יש ויש. גם מוזיאון לנפלאות הבריאה, מסעדות כשרות למהדרין, טיולי ג'יפים עם אוירה דתית ולמעלה בשמיים אפילו טיסה ליום אחד מעל נופי ארצנו.

תחילה לטבע ולתנ"ך.

פסוקי ספר שופטים על מנוח ואשתו בין "צרעה ובין אשתאול", ניבטים כאן מכל עבר. גם בנם שמשון "מככב" באזור. לחי החמור (ב"ג'יפ ברמה" של משה נמצאת לחי אמיתית של חמור ואפשר להבין מה זה להכות אלף איש), ציון קברו של נכדו של רבן גמליאל סביב האזור של בית ג'מאל (לקחו לנו היהודים את השם התלמודי) וכרמי האזור בנחלת יהודה.

תוסיפו לכך, ירי ברובה למטרות (כל אחד יכול..), גשר חבלים בחורשת אקליטפוס יפה ומוצלת בנחל צאלים (בבית שמש.. לא בדרום) וקיבלתם תמונה יפה. ממזרח, נחל דולב, בדרום, נחל שורק ומכל עבר התנ"ך. המדריכים המקצועיים, בנוסף לידע הרב בנהיגת שטח הפכו את הטיול בחברה שפונה לציבור הדתי והחרדי, לטיולי שטח איכותיים.

סיפורי הדרך בטיולים הם מהתנ"ך ומהיסטוריית אבותינו בארץ ישראל בכל תקופות. התמחותם של האנשים ובראשם משה, היא בטיולים קצרים בני 2-6 שעות לשפלת יהודה, הרי ירושלים, יער בן שמן וכן בטיולים ומסעות יום – יומיים כל הארץ. הכל באווירה תורנית (כל עבדי החברה שומרי שבת ויראי שמים). 052-762-5337

גי'פ

"כל אחד יכול"

נסיעה של כמה דקות עד אזור התעשייה הישן מובילה אותנו לפלאי ונפלאות הבריאה.

מוזיאון הטבע התנ"כי בית שמש

מפעל של איש אחד, הרב דר' נתן סליפקין, שבנה מוסד ייחודי מסוגו שהוא בחלקו גן חיות, חלקו מוזיאון להיסטוריה של הטבע וחלקו מרכז למידה יהודי.

המקום מציג מגוון עצום של יונקים, ציפורים, זוחלים, דו-חיים וחרקים המוזכרים במקרא ובתלמוד. במוזיאון מגוון רחב של תערוכות שביניהם אוסף של פוחלצים למינים הגדולים יותר בעוד שהמינים הקטנים מוצגים בתצוגות חיות (אפשר לגעת בהחלט).

בנוסף לכך יש גם מספר רב של פריטים ביולוגיים בעלי משמעות וחשיבות דתית יהודית. הביקורים במוזיאון הינם במסגרת סיורים מודרכים חווייתיים, בהם יש אפשרות להתקרב ודרך הסיורים האינטראקטיביים הללו, ניתן ללמוד אודות זהויות ומשמעויות של בעלי החיים במקרא, להרחיב את הידיעה בערכים( סימני טהרה בעופות לדוגמא), משפט והיסטוריה יהודית ועל ההיסטוריה של הטבע, הנופים והחיות של ישראל התנכית. קסום, מלמד ונפלא. 073-2131662

ובין לבין צריך גם לאכול, אז דקה נסיעה ממוזיאון הטבע, בתוך מתחם מקורר ונעים ב"ביג פשן" ממוקם קפה רמון בבית שמש.

29 שנים אחרי שמשפחת רימון הירושלמית הותיקה, שברשותה שני בתי קפה-מסעדה חלביים איכותיים במיוחד ומסעדת ביסטרו בשרית, בירושלים, הם בחרו לפתוח את המקום החדש בבית שמש.

בית הקפה-מסעדה החלבית מביא לאזור רעננות וחידוש. המסעדה, מצליחה לשלב אלגנטיות ושירות ללא פשרות יחד עם אווירה חמה ואינטימית.

אל מול נופיה השלווים של הרי יהודה, על המרפסת הייחודית שלנו או תוך כדי התרווחות בכורסאות המעוצבות בתוך המסעדה, נהנים כאן מתפריט חלבי עשיר ומגוון הכולל מנות פתיחה מפתיעות, כמו מעדן הריזוטו בשמנת, פסטות, סלטים מפתיעים המכילים שלל מרכיבים איכותיים ומפנקים בטעמים ייחודיים לרימון, טוסטים, כריכים ומבחר דגים.

גם כאן – מקומם של קינוחי רימון המוכרים והאהובים כגון הסניקס והפררו רושה אינו נפקד ויחד עם מתוקים נוספים, מהווים חלק בלתי נפרד מהתפריט.

בית הקפה-מסעדה מאפשר לחגוג אירועים פרטיים באינטימיות ובאווירה יוקרתית ומכובדו. בכשרות מהודרת של הרב מחפוד. 1599-501030

מפעל הפורמטיםרמון

ועכשיו לגובה – טיסה ליום אחד.

יש אנשים שמתגשם להם החלום. לא כמפעל תיירותי אלא דווקא לאנשים פרטיים שרוצים חוויה ליום אחד.

אז אם אתם מעוניינים בחוויה יוצאת דופן לילדכם או לעצמכם ורוצים לראות איך הארץ נראית ממעוף הציפור, יש פתרון. הוא נמצא במנחת קרוב לעיר בטל שחר (מדובר במטוס קטן מסוג אולטרא לייט וזה יתרונו) או במנחת ראשון לציון, שם גם ממוקם מוזיאון הטיסה (יש עוד מספר מנחתים ברחבי הארץ).

נכנסים למטוס הקטן, חוגרים, חובשים אזניות ואחרי דקה אתם באוויר, מעל הים, מעל השפד"ן, תל אביב, בית שמש הפעם מלמעלה ושאר צפונות ארץ ישראל. מתאים לגילאים 8 ומעלה והכיף הוא אמיתי. פשוט נפלא.

בית שמש ברמה, הכל רמה אחת מעל מה שהכרתם, גם הגי'פ, גם המוזיאון, גם המסעדה ומעל הכל הטיסה. לפרטים: 053-4283079

טיסה

עפים לגובה

אז אם תהיתם כמוני מה יש לעשות בבית שמש ובסביבתה, עכשיו התשובה ברורה. גם לי גם לכם.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בואו בהמוניייייייייכםםםםם…
    אחלה עיר חוץ מרמה ב' למטה…